Dit had ik nog, op de site van het parkeerbedrijf in kwestie:
Citaat:
Opvraag persoonsgegevens
Het is van cruciaal belang om zo snel mogelijk over de persoonsgegevens van de wanbetalers te beschikken. Enkel op die manier kan OPC herinneringen en aanmaningen snel versturen en het juiste psychologische effect creëren. De bediende vraagt de persoonsgegevens op via de politie of rechtsreeks bij het DIV, mits overeenkomst met de stad of de gemeente. De compatibiliteit tussen onze software en de software van de politie laat ons toe om heel snel persoonsgegevens aan nummerplaten te koppelen.De bediende kan zo met een minimum aan tijd en inspanningen verdere acties tegen de wanbetalers ondernemen.
Lijkt me er meer en meer op dat dit bijlange geen hulpagent is. Dat maakt dat Artikel 62 van de verkeerswet wordt geschonden:
Citaat:
Artikel 62
De overheidspersonen die door de Koning worden aangewezen om toezicht te houden op de naleving van deze wet en haar uitvoeringsbesluiten, stellen de overtredingen vast door processen-verbaal die bewijskracht hebben zolang het tegendeel niet is bewezen.
Eens nadenken hoe ik dat gemeentebestuur zo efficiënt mogelijk (snel dus liefst) ga lastigvallen. Desnoods hou ik de vraag algemeen...