Pagina 1 van 1  [ 25 berichten ]
Offline TTT242
FS webmaster
do feb 10, 2011 8:53 pm Bericht 
Citaat:
Verkeersveilige dag

Op 27 februari 1996 gebeurde op de E17 tussen Kortrijk en Gent, ter hoogte van Nazareth, de grote kettingbotsing waarbij meer dan 200 wagens betrokken waren met als trieste balans 10 doden en 56 zwaar gewonden.

Als belangrijkste oorzaken van dit vooral menselijke drama citeren we onder meer de barslechte weersomstandigheden met uiterst beperkte zichtbaarheid tot gevolg, een onaangepaste of overdreven snelheid, het niet respecteren van veilige tussenafstanden, …

Sindsdien wordt elk jaar ter nagedachtenis van deze ramp in de provincies Oost- en West-Vlaanderen een verkeersveilige dag georganiseerd.

De acties richten zich logischerwijs hoofdzakelijk op snelheid en zwaar vervoer maar uiteraard gaat de nodige aandacht ook uit naar rijden onder invloed, gordelplicht, boorddocumenten, enz.

Naast het handhavingsluik ligt het accent ook op communicatie en preventie. Zo besteden de media – reeds op voorhand – voldoende aandacht aan deze verkeersveilige dag en worden de weggebruikers op verschillende plaatsen geïnformeerd via onder meer signalisatieborden.

Op vrijdag 25 februari 2011 is deze verkeersveilige dag reeds aan zijn 15de editie toe en worden in beide provincies massaal verkeersacties georganiseerd.

Bron: Provincie West-Vlaanderen

Dit is een ideale dag om te spotten; het is overdag en je gaat gegarandeerd flitswagens en andere voertuigen tegen komen zowel op de snelweg als op de lokale wegen.
Ik trek waarschijnlijk van 's morgens vroeg die kant uit.
Enkele repo's van voorgaande jaren;
http://www.flitsservice.be/cm_php/main_repo.php?id=175
http://www.flitsservice.be/cm_php/main_repo.php?id=176

Offline TTT242
FS webmaster
do feb 10, 2011 9:13 pm Bericht 
Iemand tips voor een bepaalde zone waar we nog iets niet hebben gespot of iets nieuws is aangekocht?

Offline dirk bruijns
do feb 10, 2011 10:15 pm Bericht 
Dendermonde, maar ik betwijfel of ze hem overdag gaan inzetten. De nieuwe is bevestigd, geen gegevens bekend, en PzDendermonde wil dat precies nog ff zo houden.

Offline wildbooster
zo feb 13, 2011 10:55 pm Bericht 
dendermonde is op een facebookgroep te volgen Ik heb een aanvraag gedaan naar nummerplaat, foto's of gewoon als hij vertrekt een seintje te geven maar voorlopig nog niks.
+ kameraad van mij woont zeer schuin tegenover het politiebureau en als hij vertrekt geeft hij een seintje maar voorlopig nog niks

Offline dirk bruijns
ma feb 14, 2011 12:46 pm Bericht 
Vrijdag as. de driehoek Gent Kortrijk Aalter, als iemand meewil, graag pm.

Offline TTT242
FS webmaster
wo feb 23, 2011 5:35 pm Bericht 
Citaat:
Vrijdag vijftiende "Verkeersveilige Dag" in Oost-Vlaanderen
Woensdag 23 Februari 2011 | 6 u. | powered by (Belga) De Oost-Vlaamse gouverneur en de procureur-generaal van het Gentse hof van beroep organiseren vrijdag de vijftiende Verkeersveilige Dag in Oost-Vlaanderen. Met grootschalige snelheids-, alcohol- en drugscontroles wordt de kettingbotsing op de E17 in Nazareth herdacht, waarbij in 1996 tien mensen omkwamen en 56 gewond raakten.

"Nu 15 jaar later is het meer dan ooit cruciaal om deze gebeurtenis te blijven herdenken en massaal snelheidscontroles te houden, want te hard rijden blijkt een hardnekkig gedrag", aldus arrondissementscommissaris Walter Dejaegher. De 29 Oost-Vlaamse politiezones, de federale wegpolitie van Oost-Vlaanderen en de scheepvaartpolitie (in de haven van Gent), houden vrijdag op grote schaal controles voor snelheid, alcohol en drugs, zowel op de autosnelwegen als op de gewestwegen. Tussen 6u en 18.30u zullen bijna 250 personeelsleden instaan voor ongeveer 50.000 controles. Dit jaar wordt met de controleactie de boodschap meegegeven dat als elke bestuurder gemiddeld één kilometer per uur minder snel rijdt, het aantal dodelijk ongevallen met vijf procent kan dalen. Te hard rijden blijft dan ook problematisch. In 2006 bleek 4,9 pct van de gecontroleerde autobestuurders te snel te rijden, vorig jaar steeg dat aantal met de helft tot 7,6 pct. "Anderzijds merken we bij de gedragsmetingen inzake snelheid die door het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) sedert 2003 worden gehouden, dat er nauwelijks evolutie is in het snelheidsgedrag."

Bron: Skynet.be

Zo dat weten we ook weer :wink:

Offline Darko
wo feb 23, 2011 5:46 pm Bericht 
spijtig dak moet werken.. khad anders wel een ritje gemoakt

Offline TTT242
FS webmaster
do feb 24, 2011 1:26 pm Bericht 
Was wat voorbereidend werk aan het doen voor vrijdag.
Op de website van PZ Schelde-Leie linken ze voor info over de verkeersveilige dag zelfs door naar ons forum :D . Je moet niet vragen hoeveel er meelezen.
http://www.lokalepolitie.be/5419/geplan ... roles.html

Offline Darko
do feb 24, 2011 2:31 pm Bericht 
Ik zou mailen en eisen voor bronvermelding bij de link enzo en een billijke vergoeding enzo

Offline TTT242
FS webmaster
do feb 24, 2011 9:16 pm Bericht 
IK hoop dat het niet te mistig gaat worden morgen......maar dat was het 15 jaar geleden bij de zware crash op de E17 in Nazareth ook.

Offline Pinni3
do feb 24, 2011 9:19 pm Bericht 
De kans bestaat wel dat het mistig word.
Zeker met het weer dat nu zo wispelturig is . :thumb_d:
Maar ook al is er mist foto's maken lukt nog wel degelijk met mist :lol:

Offline Pinni3
vr feb 25, 2011 9:00 am Bericht 
Citaat:
radar wvl tielt centrum deken darraslaan door een zwarte ford focus gte-676 met onderschepping (dirk en ttt242)

ze hebben er al 1tje te pakken :thumb: :thumb: :thumb:

Offline melkkoe
vr feb 25, 2011 10:15 pm Bericht 
Citaat:
Dit jaar wordt met de controleactie de boodschap meegegeven dat als elke bestuurder gemiddeld één kilometer per uur minder snel rijdt, het aantal dodelijk ongevallen met vijf procent kan dalen.

Hier kwam Stevaert al mee af tijdens de propagandacampagne om onbemande camera's er door te krijgen. En sindsdien is de snelheid nagenoeg op alle secundaire wegen naar 70 of 50 verlaagd met nultolerantie.
Je mag dus wel zeggen dat de gemiddelde snelheid serieus gedaald is. :x

Offline TTT242
FS webmaster
vr feb 25, 2011 11:28 pm Bericht 
Wow, wat een dag :D . Redelijk veel controles gezien. Dat zal de komende dagen wel te zien zijn in repo's.
Even de meldingen hier nog quoten voordat ze om middernacht weg zijn.
Citaat:
Meldingen van vandaag: 25/02/11 Snelweg meldingen tijd
flits e313 kmp 77.7 richting hasselt berm 16:55:11
radar ant e34 zoersel ri eindhoven thv zoersel middenberm (darko) 15:03:40
radar ovl e40 brx ri gent thv km 29.3 tss erpe-mere en wetteren vw golf in middenberm met onderschepping (dirk en ttt242) 11:50:40

Regionale meldingen tijd

radar ovl adegem n9 koning leopoldlaan zone 50 van maldegem ri eeklo door een blauwe mitsu lancer met onderschepping (dirk en ttt242) 14:27:16
radar vbr n80 in walshoutem op de n80 ter hoogte van bushalte bij oprit e40 syw peugeot wegens rally (pinni3) 14:02:56
radar vbr n283 in neerhespen op de landenstraat ter hoogte van nr 38 op het kruispunt vertrokken (pinni3) 10:31:07
radar vbr n283 in neerhespen op de landenstraat ter hoogte van nr 38 op het kruispunt syw peugeot wegens rally (pinni3) 10:26:15
radar ovl ronse zuidstraat zone 30 door een witte renault espace (dirk en ttt242) 10:19:01
radar wvl ronse zuidstraat zone 30 door een witte renault espace (dirk en ttt242) 10:12:08
radar wvl tielt centrum deken darraslaan door een zwarte ford focus gte-676 met onderschepping (dirk en ttt242) 08:48:48

Offline TTT242
FS webmaster
di maart 01, 2011 10:33 pm Bericht 
Beelden TV Oost;
http://www.tvoost.be/nl/2011-02-25/verk ... laanderen/

Offline MarcoV
do maart 03, 2011 11:19 pm Bericht 
Hoor ik die man nou serieus zeggen dat harder rijden erger is dan criminaliteit? :x :boos:

Offline Pinni3
do maart 03, 2011 11:44 pm Bericht 
Ja Marco dat hoor je ze duidelijk zeggen...
:fp:

Offline Asterix900
vr maart 04, 2011 1:18 am Bericht 
Op het fragment dat ik heb gezien, zegt hij dat "de mensen" in bevolkingsbevragingen zeggen dat overdreven snelheid een groter probleem is dan criminaliteit. Dat is dus wel iets anders.

Offline Pinni3
za maart 05, 2011 8:35 am Bericht 
Asterix900 schreef:
"de mensen" in bevolkingsbevragingen

Daar heb je compleet gelijk in !

Ik woon al 3.5 jaar in Linter.
Al vele controle's gezien op snelheid! bij de vraag aan de controlerende agent waarom eigenlijk.
" Door een volksbevraging werd er vastgesteld dat de mensen van verschillende straten zich ergeren aan te hoge snelheid "
Larie is dat , op de 3.5 jaar dat ik in de zone van PZ Lan woon heb ik nog nooit een Bevolkingsbevraging gezien noch van gehoord!
De betekenis in het Belgische woordenboek van bevolkingsbevraging = " we willen iets en zullen maar zeggen dat de bevolking het vroeg ( wie controleerd ons , NIEMAND ) "

Daarom mijn antwoord duidelijk geformuleerd en zo zal MarcoV hem waarschijnlijk ook opgevat hebben:
Pinni3 schreef:
Ja Marco dat hoor je ze duidelijk zeggen...

Offline copper
za maart 05, 2011 6:38 pm Bericht 
En toch zou je je verbazen als je wist dat die bevragingen toch regelmatig gebeuren zeker voor de opmaak van het veiligheidsplan dat de politie ieder jaar moet voorleggen. Er worden dan uit verschillende wijken personen gevraagd om een enquête in te vullen. en daar komen die cijfers uit.

Offline binaryx
za maart 05, 2011 8:15 pm Bericht 
copper schreef:
En toch zou je je verbazen als je wist dat die bevragingen toch regelmatig gebeuren zeker voor de opmaak van het veiligheidsplan dat de politie ieder jaar moet voorleggen. Er worden dan uit verschillende wijken personen gevraagd om een enquête in te vullen. en daar komen die cijfers uit.

...en kan je deze cijfers online inkijken? (cf PolitieRaad-verslag ofzo...)

Offline Pinni3
za maart 05, 2011 8:40 pm Bericht 
copper schreef:
wijken personen

De informant van elke wijkagent.
De oudere mensen die snelheid niet kunnen inschatten.
:fp:

Maar nu even serieus want ik ben maar wat aan het zeveren.
Als het een Bevolkings bevraging noemt moet iedere burger van de bevolking dit Document krijgen en tijd krijgen om te antwoorden.
Indien dat niet gebeurd is het een selectieve bevraging bij omwonende :wink:

Offline copper
ma maart 07, 2011 12:02 pm Bericht 
Daarheb je dus wel gelijk. de bewoordng ' bevolkingsbevraging' is wat ruim uitgedrukt.Iedereen denkt dat eerder aan een referendum.

Offline wooter
ma maart 07, 2011 1:21 pm Bericht 
Ik denk dat daarbij vaak net de mening gevraagd wordt van mensen uit de wijk die al een goede relatie hebben met de overheid. En dat zijn net de typisch geëngageerde mensen met voldoende tijd om aan hun ruit te kruipen.

Offline Pinni3
ma maart 07, 2011 1:26 pm Bericht 
wooter schreef:
mensen uit de wijk die al een goede relatie hebben met de overheid

wooter schreef:
geëngageerde mensen met voldoende tijd om aan hun ruit te kruipen.

dat bedoelde ik dus met deze post hieronder :lol:
Pinni3 schreef:
De informant van elke wijkagent.
De oudere mensen die snelheid niet kunnen inschatten.

[ 25 berichten ]